"enklaste sättet att ta sig till stan"

hej alla mina små bebisar, dagen är inte slut men ändå känns det som att det var ett år sedan jag och louise gick upp. jag kom på att min åkkort var hemma så jag fick gå hem och jag frös verkligen ihjäl. louise var redan påväg till tc då och vi hade bestämt att jag skulle skita i att följa med och hämta astrid med louise, men att vi kanske skulle träffas senare och hitta på något. hemma letar jag efter bankkort, id och sl kort som låg där louise sa att dom låg ( trodde faktiskt inte på henne) :) iallafall, jag sprang hemmifrån med klackarna så det måste sett lite kul ut men jag hade planerat att ta tuben som kom kl 12.00. jag stog och väntade på perrongen men ingen tunnelbana kom på en kvart och dom ropade ut att det skett en olycka i tc. typiskt att det skulle hända just då! jag frös sjukt mkt men väntade en halvtimme tills en tunnelbana kom, då hade jag också träffat en kompis så jag var itne helt ensam iaf :) tunnelbanan åkte till skärmarbrink där den vände tillbaka och jag & therese fick gå till globen från skärmarbrink och där åt vi på donken (a) sen gick vi till tunnelbanorna vid globen och eftersom jag skulle till tcentralen var jag smart och tog tvärbanan till gullmars :) i gullmars tog jag en tunnelbana mot stan & jag blev helt mosad av alla människor som skulle på, och liiite pinsamt att jag var helt ensam också.. pratade med louise sen och hon hade lyckats hamna i kungsan och då hade hon typ gått från slussen, shit! Aja, jag kom fram till tc klockan 13.10. det hade alltså tagit 70 minuter att ta mig in till stan annars tar det 10 :p, it's not my day. jag shoppade så mkt jag kunde och sen började det regna :( jag köprte ett par svarta jeans, en grå tjocktröja, en faundation, ett täckstift & en mascara :) när jag var nöjd åkte jag hem och mamma var hemma :) men hon åkte till jobbet nu så det blir en ensam kväll.. men det kanske kommer ngn hit, jag får se vad jag vill lite senare..

lägger in lite bilder på sakerma jag köpt :)

               

(mascara från DIOR 255 kr)   (foundation från make up store 249 kr)  

   

(concealer från face of stockholm 150 kr)     (stor tröja från bikbok 299 kr)

jag har tyvärr ingen bild på jeansen men ni kommer säkert se dom någon annan gång :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0